چرا اینترنتم زود تموم میشه ؟
۱۴۰۱/۰۳/۱۴
چرا اینترنتم زود تموم میشه ؟
چرا اینترنتم زور تموم میشه؟

حجم مصرفی همیشه یکی از فاکتور های اصلی انتخاب سرویس بوده. همانطور که میدونید ما پشتیبان آسیاتک هستیم و همیشه یکی از سوالات پر تکرار این بوده که چرا حجم مصرفی ما بالا رفته و ترافیک اینترنت ما زود تموم میشه ؟

اول از همه این نکته رو بگم خدمتتون، نه تنها آسیاتک بلکه همه شرکت ها در مورد نحوه محاسبه ترافیک تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات قرار دارن و همچین تخلفی از طرف سازمان اصلا قابل بخشش نیست!

پس قبل از این که شرکت ها رو درمورد اتمام حجم مقصر بدونیم بهتره به این نکات توجه کنیم.

  1. گوشی ها و کامپیوتر ها دانلود خودکار دارن
    در تمام دنیا همیشه اختلاف قیمت اینترنت خانگی و اینترنت همراه بوده، درواقع اینترنت همراه گرونتر از اینترنت خانگی هست. از طرفی گوشی ها و کامپیوتر ها برای عملکرد بهتر نیاز به آپدیت کردن سیستم عامل خود دارن. حتی برنامه ها هم بصورت خودکار آپدیت میشن و ما این اجازه رو وقتی برنامه برای اولین بار استفاده میشه بهش میدیم. خب سازندگان گوشی ها ، کامپیوتر ها و برنامه ها از قیمت بالای اینترنت همراه اطلاع دارن پس بصورت پیشفرض آپدیت کردن رو برای شبه وای فای تعریف کردن.
    به این ترتیب همه آپدیت های ما وقتی که به وای فای وصل میشیم بصورت خودکار انجام میشه که نتیجا از حجم سرویس اینترنتی ما کم میشه. کاری که باید بکنیم این هست که از گوشی ، کامپیوتر و برنامه ها این اجازه رو بگیریم تا قبل از انجام آپدیت از ما سوال کنه که مخوایم این آپدیت انجام بشه یا نه؟
  2. بازی های آنلاین
    همانطور که از اسمشون پیداست بازی های آنلاین برای اجرا نیاز به اینترنت دارن و راستش رو بخواین مصرف بالایی هم دارن. در این بازی ها هر بار اتفاق جدیدی رخ میده (که همین موضوع جذابیتش رو بیشتر کرده) و برای این اتفاق جدید باید از اینترنت مصرف بشه. درواقع در این بازی ها یک تصویر ثابتی وجود نداره که تکرار شه، و هر بار که شما بازی میکنید افراد جدید با اتفاقات جدید رخ میده و همه این ها نیاز به اینترنت داره.
  3. شبکه های اجتماعی
    بسیاری از افراد فکر میکنند شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و واتساپ و ... مصرف اینترنتی کمی دارند اما متاسفانه باید بگویم کاملا برعکس است!
    اگر دقت کنید وقتی در اینستاگرام درحال مشاهده تصاویر و ویدئو ها هستید، هنگامی که به پست بعدی میروید بدون تاخیر ویدئو یا تصویر برای شما نمایش داده میشود، درواقع قبل از این که شما به آن پست برسید اینستاگرام بصورت خودکار آن پست را برای شما دانلود و آماده پخش کرده است. همین اتفاق در دیگر شبکه های اجتماعی میافتد. البته که این کار برای استفاده راحت و تجربه بهتر انجام میشود اما از حجم اینترنت ما بصورت قابل توجهی استفاده میشود.
  4. هک شدن مودم
    یکی از دلایل اصلی افزایش مصرف اینترنت هک شدن مودم است. اگر شما همسایه ای از جهنم (اسم یک بازی نوستالژی) داشته باشید که مودم شما را هک کرده باشد و از اینترنت شما استفاده کند بدیهی است که مصرف شما بیش از حد معمول خواهد بود. برای افزایش امنیت شبکه بیسیم مودم با پشتیبانی شرکت خود تماس بگیرید.
  5. قبول کنیم دوران دایل آپ به اتمام رسیده
    در نهایت به این نکته توجه کنید که هر چیزی که در دنیای اینترنت با آن سروکار داریم حجیمتر شده است. تمامی فایل ها، تصاویر، ویدئو ها و ... روز به روز کیفیت بهتری دارند، هزینه این افزایش کیفیت برابر است با افزایش حجم مصرفی اینترنت. گوشی هایی که با چند دوربین تصویری 4k برای شما ضبط میکنند و شما تصویر ضبط شده را وقتی به دوستتان ارسال میکنید برای این که کیفیت آن تصویر پایین نیاید باید حجم مصرف کنید تا بتوانید فایل ضخیم تری ارسال کنید.

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.